Torr vecka i värmland- men med en hårvårdsupptäckt!

Glömde ju att ta med mina hud/hårvårdsprodukter till värmland. Därför tänkte jag att jag skulle pröva min mors produkter istället. Nu har mamma en hel del av sakerna jag använder. Crushserien i hårvård, Cuccio hudkrämer och t.o.m samma tandkräm. Sådan mor sådan dotter antar jag. Men jag passade ändå på att pröva några av de produkterna som inte jag har. Bl.a nån duschkräm från barnängen, silverschampo från ehm... ja just det, det jar jag glömt samt herbal essences schampoo och balsam. Vilket enbart resulterade i att jag blev en total torrboll. Min hud tyckte inte om barnängens duschkräm, jag blev torr och det kliade. Silverschampoot och herbalserien förvandlade mitt hår till en torr svintoboll och bristen på mina egna hudvårdsprodukter gjorde att även ansiktet blev torrt. Ingen höjdare med andra ord!

Men en sak öppnade mina ögon under resan. En helt fantastisk hårolja! Var hos Majsa som är en god vän samt en fantastisk frisör i morse och hjälpte henne färga håret. Klagade på hur torrt mitt hår var och hon visade mig denna:


(bild från google)

Orofluido. 279:- ren magi för torrt hår! Jag tog några droppar i min risbuske på huvudet och satte sen upp håret. I bilen senare släppte jag ut håret och insåg att mitt hår var helt fantastiskt lent! Jag gillar en rad olika silkesoljor/krämer, men denna slår nog alla jag tidigare provat. Tyvärr köpte jag den inte eftersom jag inte insåg hur bra den var förrän senare. Men nu måste jag leta reda på den. Det enda jag inte är helt överens med är doften. Det är inget fel på den, bara det att jag inte är så säker på att jag gillar den. Men kan lätt leva med den om den gör att jag får blankt mjukt, härligt hår.

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0