Rött och eldigt i höst!!

Hej!

Rött är verkligen en av mina favoritfärger. Den passar att bära i alla årstider, även om den är mer förknippad med julen, men på sommaren när jag fått lite färg så passar den minst lika bra. Just nu bär jag gärna rött tillsammans med svart, som tex den här snygga klänningen som jag köpte i somras, då var det en favorit på stranden, men nu en favorit med stickade strumpbyxor och svart kofta till.


Finns på Monki för 180 kr.

Röda naglar är ju också en favorit som ni vet, bloggade ju om det för ett tag sen men tål att upprepas en gång till.



Så snyggt!! (Sitter fortfarande kvar på mina naglar) Perfekt att matcha en svart outfit med för att få en färgklick. Sen är ju förstås röda läppar ursnyggt men det kommer ni aldrig få se på mig, då jag i så fall måsta spruta i något som förstorar de rejält...haha. Och det mina vänner kommer aldrig att ske, så "färgade" läppar lämnar jag med varm hand över till min kollega Maria som har betydligt mer fyllighet i de än jag har.

Att vara röd i kalufsen är också så rätt just nu, dessvärre så är det ju en svår hårfärg som få passar i. Ofta krävs det att man har en blek och kall hudton för att bära upp det riktigt snyggt. Förr i tiden var rött hår ett tecken på att man var häxa! Sen om det bara är en skröna eller inte det har jag ingen aning om men en sak är ju säker och det är att de rödlätta ser eldiga ut, och kanske har det något med det att göra........

Själv så har jag provat på denna färg en enda gång i mitt 33 åriga liv och då bara ett dygn...såg inte klok ut, kände mig som en clown fast 100 gånger fulare.. Inte min färg helt enkelt!

Mina eldiga favoriter är:



"Mad men"- stjärnan Christina Hendricks.



Och



Julianne Moore



2 snygga och eldiga kvinnor enligt mitt tycke!

Vilka har ni?

Kram Anna



Kommentarer
Postat av: Madde

Är en äkta rödtott själv men häxbiten hoppar jag gärna över. Har dock hört att vi rödhåriga kan ses som envisa, vilket nog stämmer in mer på mig :-)

2010-10-26 @ 20:50:48
URL: http://madeleineborjesson.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Favoriterna är Rachel Hurd-Wood, Lindsay Lohan, Karoline Herfurth, Hayley Williams, Lily Cole, Kate Winslet, Alicia Witt, Julia Roberts, Nicole Kidman och Marcia Cross som rödhåriga. Oh.. och Nicole Fox från ANTM c13. ^^ Älskar rött hår. :)

2010-10-26 @ 20:54:52
URL: http://belial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0