Torsdag hela veckan?

Har totalt fastnat i samma sminkning sista tiden. Den fungerar till det mesta både vardag och aw och är sjukt lätt. Tänkte jag skulle visa den för er nu.

Detta har jag använt:



Börjar med att lägga Macs Satin taupe lite halvslarvigt över större delen av locket  och en bit upp:



Sen suddar jag in en ljuslila/grå skugga från make up A från inre ögonvrån och i ytterkanterna:



På med en eyeliner. (Behöver fortfarande tips om en bra cake eyeliner eftersom jag inte gillar Face eyelinern som jag har nu)



Lite bryn och mascara så är det färdigt sen.



Tar max 10 minuter med grund och concealer! I min värld ska inte sminkningar på mig själv ta längre än så. Oftast tar det inte mer än 5 minuter, men eftersom jag envisas att typ se på tv samtidigt så kan tiden sväva iväg lite ibland. (När det är fest eller speciella sminkningar så är det klart att det kan ta längre tid. Men sådana vardagssminkar vill jag hålla enkla.)

Nu ska jag hälsa på Anna på I am och sen ska jag äntligen hämta hem min fina lilla Elof som har bott kvar i andra lägenheten tills nu.

Ha en fin dag!

Maria

Kommentarer
Postat av: Carina

Åhhh jag behöver fler sminkborstar så att jag också kan göra en snygg sminkning :) Är värdelös på att sminka mig, känns det som.



Här hittar du en del tips på förhoppningsvis bra eyeliners från mina bloggbesökare :) http://www.totalbeauty.se/tipsa-mig-favorit-eyeliner/

2011-03-31 @ 13:09:02
URL: http://www.totalbeauty.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0