Eotd- Battle of the primers dag 1

Sista tiden har jag varierat mina två favorit ögonprimers hejdlöst. Ena dagen har jag använt Lemon aid från Benefit och andra dagar gloLid primer från gloMinerals. Sen har jag egentligen inte tänkt så mycket på vilken av dem som är bäst.

Så nu startar jag Battle of the primers för att en gång för alla försöka testa vilken av dem som faktiskt gör jobbet bäst.



Mitt högra öga ska tillägnas Lemon aid och det vänstra således gloLid primer.

Den första skuggan som testas fick jag faktiskt av vår härliga nageltjej Margota. Det är en duoskugga från Kanebo som heter EC 05- natural.
Let the games begin!


Såhär ser iaf ögonmaken ut:



Och ansiktet i helhet. (Vaknade och frös som en gris, därav att huvan är uppe):



Känner mig allmänt glad över en nyhet jag la märke till nu på morgonen. Minns ni min ilska över att bli väckt av detta monster? (Ja, jag vet att den säkert håller på med nåt som i längden är bra för mig, men det är ändå rätt pissigt att bli väckt så...)



I dag förde den lite extra liv när den väckte mig. Tutade och hade sig. Allmänt otrevligt beteende för en trött sminkös som gärna går upp tidigt, men inte vill bli väckt av att tro att huset blir bombat.

Men så såg jag detta:



De forslar bort den! Så nu kanske oljudet på mornarna stoppar! Yay!

En annan sak som gör mig allmänt lycklig är att Greys anatomy har säsongspremiär ikväll. Så från och med nu är jag otillgänglig på onsdagskvällarna mellan 21-22.00.

/Maria


Kommentarer
Postat av: Andréa

Snygg sminkning, och vilka fina fransar du har!

2011-10-05 @ 12:26:45
URL: http://makeupartisten.nu
Postat av: Maria

Tack vad snällt. Förhoppningsvis ska de bli ännu snyggare med fransserumet jag testar för tillfället!

2011-10-05 @ 19:29:30
URL: http://iamsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0