Eotd- soft brun.

Tänkte jag skulle försöka visa dagens ögonsminkning "steg för steg".

Använt mig av de understa färgerna i denna palett:



Den finns tyvärr inte att köpa i sverige än, jag fick den med ett julkit från gloMinerals i vintras. Men har goda nyheter- den kommer komma till sverige inom en snar framtid. Vilket är skitbra, för det är väldigt användbara färger och går att kombinera i all oändlighet. Återkommer med mer info när jag vet mer om releasedatum.

Har använt mig av de nedersta färgerna. Nummer 1,2 och 4.

Här här jag lagt nummer 2 mitt på ögat:



Ja, jag lägger dem faktiskt så klumpigt och osuddat. Suddar gör jag sen i sista skedet.

Sen möter jag upp nummer två med färg 4 i ytterkant av ögat:



Avslutar ögonskuggsmomentet med att lägga färg 1 i innervrån samt suddar de andra färgernas kanter med just den. (En ljusguldig nyans)



Avslutar med en tunn eyeliner och lite mascara:



Enkelt och bra och behöver inte ta mer än typ 5 minuter. Att jag bråkade med grunden i typ 10 minuter idag är en annan femma. Men mer om det i ett eget inlägg då jag kommer recensera just den foundation jag använt idag.

Nu är det hög tid att dra sig mot I am!

Ha en fin dag!

Maria

Kommentarer
Postat av: Mia

Snyggt! =) Du får hemskt gärna svara på frågan jag ställer i videoinlägget på min blogg idag =)

2011-09-22 @ 13:01:27
URL: http://www.miasmakeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0