Lite udda sminkning på TT

Måndagar är lite ickeexisterande i min värld just nu. True Talant dagarna tar på krafterna och Anna är en ängel som låter mig få förmiddagen ledig idag.

Igår hade Cissi en idé om att hon ville ha ljuslila pastelliga läppar. Kan säga att jag inte äger något lila läppstift... Som tur var hade min kollega A ett sånt, men tyvärr var det lite mörkt. Så det fick bli en specialare. Ett lila läppstift från hm... Isadora tror jag. På det duttade jag en syrenlila ögonskugga och avslutade med lite mörklilaaktigt gloss från HM bara för att blanda ihop dem. Som sminkös får man ibland komma med lite udda lösningar. Fröken Wallin funderade på starkt sotade ögon till detta, men vi kom fram till att göra något lite mer udda istället. Så det blev såhär:



Inte en vanlig dagmake direkt... Tur att smink sitter bra på Cissi, för när bilden togs hade sminket redan suttit på i 9 (!) timmar.

Ena ögat i närstudie:



Kul att göra något annat än "vanliga" glamsminkningar på söndagarna. Egentligen hade jag velat leka lite med lösa pigment, men de hade jag glömt att jag tagit hem för att rengöra asken de ligger i. (Några av locken hade lossnat och det är en krigszon av färger i asken för tillfället...) Ska försöka hinna med att rengöra dem tills nästa vecka...

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0