Min privata sminksamling.

Såg att beauty by Tanci visade sina sminkprylar idag. Tänkte inte vara sämre och faktiskt visa mina egna saker. För att vara sminkös och sminknörd tycker jag inte att jag har så mycket i jämförelse med många andra.

Necessärer, snoddar, grundgrejer och lite läppstift och glans. (Det är en inte ens i närheten av alla jag har, de har en tendens att sprida ut sig i lägenheten, fickor väskor osv...)



Överst i bild är mina skuggpaletter från bl.a Make up A och nån från gloMinerals.
Mittendelen är som ni ser nagellack. (De byter jag ut mot några i sminkväskan titt som tätt beroende på vilken säsong det är. Jobbväskan är viktigast i detta fall. (Note to self- du har tydligen inga oranga nagellack där just nu. Ta med tills på söndag...)

Underst är en blandad kompott av ögonskuggor. Såg idag att mina favoritmärken på skuggor defenitivt är Make up A, gloMinerals, Dior och Mac. De dominerar totalt det facket.



Överst har jag lite filar, remover och annat nagelrelaterat. Sen har jag lite fransfärg och sånt (och en franstång av någon anledning, jag som aldrig böjt mina fransar i hela mitt liv typ...)
Rougerna hittar vi näst längst ner och längst ner lite penslar, pennor och mascaror.



That´s all folks!

Hittade däremot några gamla favvosar jag inte använt på ett tag. Ska nog försöka variera sminkningarna lite framöver och även swatcha mer i bloggen av mina favoriter.

I morgon tänkte jag visa mitt nyrensade badrumssortiment!

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0