Utmaningen dag 1- När började du sminka dig och hur lärde du dig sminka?

När började jag sminka mig? Hm. Det här räknas inte va?



Tror jag var runt 12 kanske. Tror inte det såg helt bra ut och gudarna ska veta att mammas smink antagligen fick stå ut med en hel del. (Även om min mor kanske inte är den mest sminkintresserade på denna jord så är hon nuförtiden riktigt bra på att köpa smink. Sorry att jag "outar" dig mamma.)

På den tiden bestod nog min egen sminksamling mest av de sminktester man fick i tidningen Frida eller liknande när man köpte dem. Minns en konstig grön eyeliner från märket Claudia som jag använde friskt runt ögonen. Huh!

Foundation har jag alltid gillat. Gick nog inte på fällan att använda en för mörk nyans för att göra mig brunare, däremot har jag aldrig gillat min naturliga färg och den lite rosa, rödmosiga nyans den har en tendens att bli på dagarna om jag inte har grund. Så mitt problem i tonåren var nog snarare att jag spacklade igen huden helt med någon billig foundation köpt på konsum i Sunne.

Hur jag lärde mig? På samma sätt antar jag som de flesta tonåringar. Testade mig fram och läste tidningar. Sen tror jag att man alltid kan bli bättre på att sminka sig själv. Även om jag jobbar som sminkös är jag rätt dålig på att variera mina egna sminkningar.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0