Vilket är det största make up misstaget du gjort?

Hej!

Jag har liksom Maria såklart också gjort en hel rad misstag genom åren.
Ett av dom nämnde jag i förra inlägget och det var det där om en för mörk nyans av foundation som lades endast till hakan. När jag var tonåring så var det dessutom oerhört populärt att använda bronzing kräm, favoriten var aco från apoteket. Den smörjde jag mer än gärna in mig med i ansiktet.....

Men det största misstaget jag gjort handlar nog ändå om ögonbryn och det är 2 stora misstag. Det första är det klassiska som så många tonåringar gör nämligen att plocka dem till tunna, tunna streck. Det = ett helvete at få dem att växa ut och bli normala igen.

Det andra är när jag gick min sminkutbildning. Där på skolan fick vi lära oss att alla ögonbryn skulle ha samma form, dvs se likadana ut och det spelade ingen roll vad man hade för stil eller look för övrig på kläder osv. Detta forstod  och lärde jag mig tack och lov fort att det inte fungerar så. Men jag han nog sabba ett par ögonbryn på vägen på sminkmodellerna..... vansinnigt att lära ut så tycker jag. Ögonbryn är ju ett viktigt karaktärsdrag till både ansikte och utseende och det vore ju både lustigt och obehagligt om vi alla skulle gå omkring och se likadana ut i brynen?

Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0