Grå och trist?

Idag vill jag passa på att tipsa om min favoritprodukt just nu: Solpuder!



När man känner sig blek, glåmig och trist är det världens bästa knep för att pigga upp huden lite. Jag är för feg för att använda BUS i ansiktet, tycker alltid att det blir flammigt och ser skitigt ut hur jag än gör och solarium går bort. Det är därför jag gillar solpuder. Svep lite över panna, kinder, haka och näsa och få en solkysst look direkt. Om du är lika blek som mig (tänk spöket Laban...) så passa dig för en för röd ton på pudret. Passa dig även för att ta för mycket. Det kan lätt se svettigt ut istället.

Jag använder glominerals Sunkiss,  den är tvådelad med en ljusare färg som jag brukar använda på kindben och ögonlock som en highlighter och den mörkare på resten av ansiktet.

Det bästa med solpuder är att den är snygg i sig själv, så jag brukar skippa annan ögonskugga och bara ha liiite laxrosa rouge till och ett svagt guldigt glans på läpparna för att få en skimrande look som passar både på kvällen och på dagen.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Marie

Lägga till varann på bloglovin?

2010-04-09 @ 09:58:05
URL: http://lillmian.se
Postat av: Marie

Lagt till dig med. Vilken underbar blogg du har, kul att läsa om smink och sådant, gör det väldigt sällan.

2010-04-09 @ 10:03:53
URL: http://lillmian.se
Postat av: Maria

Tack vad snällt!

2010-04-09 @ 10:05:11
URL: http://iamsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0