Ska man skaffa en ny hobby?

De tankarna började snurra i min skalle för någon vecka sen när jag fick en fråga om vad jag gör när jag inte jobbar... Insåg då plötsligt att jag faktiskt inte gör något speciellt när jag inte jobbar. Förutom att käka middagar med vänner, ta en after work eller hänga hemma i soffan eller läsa en bok. Inget frimärkssamlande, stickande, klättring eller liknande finns i mitt liv för att rensa tankarna.

Nu på morgonen har jag sminkat en tjej som heter Magdalena In de Betou. Hon är skådis och pokerspelare och behövde smink och hårhjälp inför en fotografering idag så jag öppnade I am lite tidigare för att hjälpa henne. Väldigt trevlig för övrigt! Anna har pratat ett tag om att gå i hennes pokerskola. Jag har aldrig varit lockad av att spela poker, men Magda fick det att låta så socialt och trevligt så jag ska nog faktiskt pallra mig dit en måndag för att se hur det är!

Om någon är nyfiken så hittar ni hennes blogg här. Hon finns även på facebook under namnet Magdas poker.

Annars har jag gett upp hoppet om mitt eget utseende idag. Känner mig inte helt fixad och snygg:



Men det är väl skönt att ha såna dagar oxå.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0