Penseltvätt.

Torsdagskvällar= ordentlig genomgång och tvätt av penslar. Jag tvättar penslarna efter varje sminkning, antingen med penseltvätt eller tvål. Men det känns skönare att verkligen gå igenom dem ordentligt minst en gång i veckan för att garantera att de är ordentligt rena. Såhär ser det ut på diskbänken när de ligger på tork:



Måste även ta mig tid att byta ut namnlapparna som blivit rejält skadade av tvätter och användning. Kanske blir ett jobb för pausen vi har under genrepet i morgon. (Då sitter vi ändå mest och studerar hur alla sminkningar ser ut i rutan och passar på att äta middag.)



Rougeborsten som är avskavd och ful är den första borsten jag fick när jag började som lärling för en massa år sen. (Tack Mia.) Men håren är fortfarande i lika bra skick som då, och det är i särklass den bästa borsten jag provat under åren. Vägrar sluta använda den. Ska nog försöka fixa skaftet på nåt sätt dock...


Det var mina penslar det. (Inte riktigt alla. Några ligger kvar i stora sminkväskan som är kvar i sminklogen sen i fredags.)

Annars är det en ganska brokig skara från världens alla hörn och från alla olika märken, allt från Kicks till Mac till Glominerals.

/Maria


Kommentarer
Postat av: Hanna

åhh så många penslar, I loove it! :D



Och tack så väldigt mycket för kommentaren på min blogg :D

2010-02-05 @ 01:10:02
URL: http://hannaogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0