Såg Let's Dance hemifrån.

Igår fick jag sluta tidigare från Let's Dance. Vi behöver inte stanna allihopa tills sändningen är klar så jag fick gå efter genrepet. Konstigt att se det hemifrån. Igår sminkade jag samma tjejer som jag gjorde förra veckan dvs Molly Sandén och Elin Kling. Kameran har ju inte varit direkt samarbetsvillig sista tiden så jag tog inte så många bilder, men några på Molly överlevde transporten mellan minneskort och dator. Så jag tänkte istället berätta om vad jag använt för produkter i sminkningen.



Basen:

Face primer- (glominerals)
Flytande Highlighter (glominerals)
Pressed base- golden medium och honey light (glominerals)
Eyelid primer (glominerals)
Concealer under eye i färgen golden (glominerals)
Sunkissed solpuder (glominerals)
Rouge: Begonia och Sheer petal (glominerals)

Ögon:

Smoky eyekit. Samtliga 4 färger. (glominerals)
Geleyeliner (glominerals)
Lösfransar över: eyemimo #NTR 28
Lösfransar under: en och en fransar från Eyemimo.
Mascara: Ingen aning. Molly hade det på fransarna när hon kom. Jag fyllde på lite med 2000 calorie från max factor.

Läppar:

Röd läppenna från Makeup A. (Minns inte numret)
Läppstift: en blandning av älskling (Face) och vixen (glominerals)



Håret satte jag upp i en lockig, rätt lös knut och fäste 1 ros ovanpå knuten för den rätta spanska tangokänslan. Gjorde den dock lite stramare innan jag gick hem. Men formen och känslan var ungefär densamma ändå.

Nu ska jag umgås lite med mina svärföräldrar, sen blir det in till stan i snörusket och byta av Anna på kvarteret Skatan.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Sandra - Keep It Natural

Snygga fransar, jag får aldrig till lösögonfransarnra..

2010-02-21 @ 11:09:21
URL: http://velepa.blogg.se/
Postat av: Maria

Med lite (eller ganska mycket) övning så brukar det funka. Men jag tycker att det alltid är svårare att få dit dem bra på sig själv.

2010-02-21 @ 12:23:45
URL: http://iamsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0