Vi är Hd ready. Är du?

Sitter och funderar på HDtv. Vi får vår nya tv i morgon, (vi måste vara sist i sverige med att slänga ut tjocktvn.) Det är nån riktigt höjdarvariant med 200 hz. Inte för att det säger mig så mycket, men tekniska människor säger att det är bra. Då kom jag att tänka på en krönika jag läste för ett tag sen i expressen. http://www.expressen.se/kronikorer/1.1833719/jenny-ostergren-hd-kamerorna-har-slappt-fram-den-kottiga-sanningen

Behöver vi se varenda por och hår i folks ansikten? Jag vet att  jag inte har något behov av det. Visst är det roligt att se allt skarpare och se lite fler detaljer, men jag behöver inte se om någon hallåa har fått en extra rynka senaste halvåret.

Folk har frågat om jag är nervös för hur sminket ser ut i HD. Nej inte direkt. Visst kommer det synas att vissa är mer sminkade än andra, men det är ju ett val man får ta. Vill man dölja mörka ringar under ögonen eller eventuell problemhy så är det kanske värt att se lite mer sminkad ut för. Visst, vi sminköser måste vara lite mer noga med detaljer, men det är ju trots allt vårt jobb så det är väl inte något att hetsa upp sig för. Jobbar man dessutom med bra smink som tål närbilder och inte blir som ett tjockt lager så är det ingen jättestor skillnad på sminkningar för HD eller inte HD.


nicole-kidman-white-powder


En sminkös som inte tänkte så långt på hur smink ser ut på bild är nog Kidmans sminkös här ovan. Stackars sate, hur illa måste inte hon mått när bilderna vräktes ut i media strax efter galan...

Bara lite söndagstankar från mig till er...

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0