Finaldags- dagens smink.

Idag smäller det- det är dags för final i Talang 2010. Om sminkschemat håller ska jag sminka bl.a. Helena Salo och Moa Johansson, men det är inte alltid som schemat hålls. Vi är inte så noga vem som sminkar vem, bara att alla blir sminkade tills sändningen.

Dagens outfit blev en söt liten körsbärsklänning som jag köpte på tradera för ett tag sen. Den är inte helt ultimat i storleken, den måste sys in lite här och där men idag har jag nålat in den lite över bysten så att det inte blir en ofrivillig nakenchock i studion. Ska fjäska lite för min fina kompis Helena (blink blink) för att se om hon har tid i sitt schema för att hjälpa mig sy in den på riktigt för jag gillar verkligen klänningen annars. Vill bara ha lite mer form på den då den sitter väldigt löst i midjan och är nån cm för stor över bysten.



Som ni ser så matchar jag klänningen med röda läppar och inte så kraftig ögonmake. Dock är den lila eyelinern tillbaks från förra veckan.



Kämpade med sminket idag. Är inte alls nöjd med varken fransar eller eyeliner. I vanliga fall tar det 5 minuter för mig att sminka mig. Idag tog det närmare 20 minuter. Grrr.... Har iaf eyelinern Violet från Make up A, skuggorna i gloMetallic smoky eye kit från gloMinerals, glowater resistant mascara och brynen är idag sminkade med en brun skugga från lancome som jag inte minns vad den heter.




Det något ansträngda leendet beror på att jag pratade med M samtidigt som jag råkade trycka på knappen. Men det jag ville visa med bilden är att tänderna faktiskt ser vita ut. Många är rädda för röda läppar pga att tänderna ser gula ut, men med rätt färg kan man lura synen att de är vitare än vad de faktiskt är. Stiftet är Vixen från gloMinerals. Till det har jag läppennan Fire (nr 12) från Max factor.

Hade ingen bra helhetsbild, men har faktiskt inte gloCheek sheen på kinderna, utan gloHighlighter och ett rosa rouge jag fick från en Solotidning nångång. Jättefin färg, men vet av tidigare erfarenhet att färgen antagligen kommer vara borta lagom att jag kommer till jobbet.

Dagens doft är Shower fresh från Clean.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Maria, Hjärterdam

fin sommrig bild på dig! =)

Önskar att det var lika mycket sommar här uppe men, bor man i Skellefteå är det väl så =P

2010-06-04 @ 15:18:35
URL: http://mrshearts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0