Rusta för vintern!

Godmorgon!

Så här i vintertider så har vi ju som bekant lättare att bli förkylda, speciellt när årets influensavåg närmar sig. Det hostas och snörvlas vart man än är, och ni som bor i tätorten och måste ta er kommunalt till jobb och skola vet hur kul det kan vara att stå på en buss i rusning med hostande människor runt en över allt. Har mer än en gång känt paniken komma krypandes när jag stått på t-banan i morgonrusningen (alla står som packande sillar) och folk nyser, snörvlar, snyter sig till höger och vänster. Usch!!! Nu kanske ni tror att jag lider av torgskräck men det gör jag inte, gillar bara inte att behöva stå trångt med sjuka, främmande människor. Därför är jag otroligt glad och tacksam att jag oftast inte börjar jobba förens kl 11 och då är ju morgonrusningen över.

Men, det finns ju lite olika knep man kan ta till för att "boosta" sig lite extra inför vintern och allt som kommer med den.

Jag själv brukar äta extra vitamintillskott, försöka om det är möjligt att vara ute i dagsljus minst en halvtimma varje dag, solen ger oss D-vitamin och utan den så känner vi oss lätt trötta. Finns ju ljusterapi att gå i men det har jag aldrig provat.

Frossa i antioxidanter som finns i frukt och grönt, dessa är inte bara bra för välbefinnandet utan även för din hy som också behöver extra hjälp nu när kylan kommer. Mina favoriter som jag alltid har hemma är:



Blåbär, perfekt att ha i frysen, själv dricker jag ofta smoothie på morgonen och blandar då de små bären i hop med sojayoughurt och annan frukt som jag har hemma.



Gojibär! Antoxidanternas "rolls royce", dessa små rackare är fullproppade med vitaminer, perfekta att ha med sig och ta en näve som mellanmål och dylikt.



Grönt the, dricker jag på kvällen och i bland även under dagen.

Sen är det ju huden som också behöver "puttas" på lite extra, när kylan kommer dessto mera måste den skydda sig och då är det viktigt att använda bra produkter. På dagen använder jag min vanliga fuktkräm och på natten är det att rekomendera att använda en lite fetare nattkräm då det är då huden vilar och återhämtar sig. Mina favoritprodukter kommer från dermalogica. Om jag under dagen känner att jag behöver extra fukt så använder jag hydration mist:
Hydrationmistfrån glominerals. Denna ljuvliga produkt. Jag bär med mig den i handväskan varje dag sen jag köpte den. På ett kick så känner man sig härligt uppfräschande och återfuktad i hyn. Toppen att ha nära till hands fram på eftermiddagen nu när det börjar mörkna, och man känner sig trött och hängig.  En lätt liten
Skön fuktspray, denna från glo minerals.

Vilka är era bästa vintertips?

Ha en bra dag, nu ska jag bli långhårig igen!!! Återkommer med bilder på det.

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Ninni och Sanna

Gud vilka bra tips! Vi ska ladda med både goji och blåbär :)

2010-11-02 @ 10:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0