Hemmamys med sminkväskan.

Medans Anna dricker vin och planterar om blommor dricker jag smoothie och rensar sminkväskan. Efter en säsong av Let's Dance behövdes verkligen en ordentlig genomgång och rensning. Har bl.a rensat mina läppglans och läppstift. Då går jag igenom varenda ett för att kontrollera att de är ok och inte för gamla. I denna omgång fick 3 försvinna ner i papperskorgen! Det är så skönt att få ordning på väskan igen. Men undertiden ser det verkligen ut som ett slagfält i lägenheten:

 

Sminkväskan halvpackad (Har en annan väska till hårsakerna):




Några av mina platt och locktänger:



Passade även på att tvätta och sprita mina penslar. Visst att jag gör det efter varje jobb, men ibland är det skönt att kolla igenom dem ordentligt för att få en överblick av dem och se om någon ska kasseras eller om jag behöver komplettera med någon/några. Såg tex idag att jag måste köpa ett gäng mascaraborstar för många har tydligen rymt under Let's Dance.



Nu ska jag passa på att måla mina naglar och lägga en ansiktsmask. Har hittat en ny favvo som jag ska tipsa om i helgen. Det är för övrigt min första lediga fredagskväll 2011! Yay!

I morgon väntar körslaget igen där vi får finbesök i sminket av Anna.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Carina

Oj! Det var inte lite saker du behöver i ditt jobb :)

2011-04-02 @ 10:50:55
URL: http://www.totalbeauty.se
Postat av: Sigrid

Oj, vad mycket saker!! Men kan förstå att det behövs :)

2011-04-02 @ 11:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0