Några av mina favoritpenslar.

Hej!

Tänkte visa några av mina favorit penslar:




Från ovan:

Camouflage brush från gloMinerals
199:-

Den här använder jag när jag lägger concealer, under ögat vid näsvingen samt om det finns några övriga blemmor att täcke i ansiktet. Passar även perfekt att använda vid applicering av ögonprimer.


Eyeshadow brush medium från miststockholm 260:-

En medelstor mjuk borst som jag användar att sudda ut ögonskugga med för att få en mjuk övergång samt att undvika skarpa kanter. Är även toppen att använda vid applicering av bas skugga över hela ögonlocket. Denna klarar jag mig inte utan ( har 3 st).


Angled eye från gloMinerals 379:-

En tät och mjuk medelstor borste som jag använder vid applicering av mineralpuder. Perfekt att använda på de platser i ansiktet som man ofta inte kommer åt med en stor borste. Tex under ögonen, inne i ögonvrån, runt näsan och läppar samt vid hårfästet. Fungerar även bra att applicera bas skugga med.


Professional foundation brush från kicks 100:-.


Även om den nu heter foundation brush så använder jag den inte till att applicera flytande foundation i hela ansiktet, utan denna använder jag där jag vill gå in lite extra för att täcka. Tex under ögonen, på ögonlocken, invid näsvingen. Använder den även nästan alltid vid applicering av primer i ansiktet samt applicering av kräm rouge.

Detta var några av mina favorit penslar, vilka har ni?

Kram Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0