Dags att göra en förändring kanske?

Nej, nu måste nåt ändras! Såhär kan man faktiskt inte leva... Insåg det precis när jag gick till butiken. Igår gick jag upp 05.11 och kom inte i säng förrän 23 snåret. Hade så mkt att göra i morse, men var helt utslagen och sov i 10 timmar. Ingen promenad, ingen städning, ingen diskning. Inget av det jag sa att jag skulle göra har blivit gjort. På vägen till jobbet blev frukosten som vanligt en stor kaffe och en cigg. Postade några brev och insåg att mina händer skakade när jag skulle sätta på frimärkena.

Jag är nog i stort behov av lite mer hälsa i mitt liv! Alkohol och alldeles för mkt socker och snabba kolhydrater har dessutom gjort att jag känner mig som en ballong. Så nu måste jag sockeravvänjas, börja motionera samt skärpa mig på sovfronten. Denna höst måste gå lite mer i hälsans tecken! (OK, nikotinet kommer fortfarande vara kvar i mitt liv, men resten måste bli bättre.



har ni några tips om hur man kommer igång?!

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0