Dagens smink- Lila ögon

Tror jag glömde min hjärna i sängen i morse. Först inser jag när jag ska köpa lunch och ta med till butiken att jag glömt mitt kort hemma... (Som tur var hade jag lite kontanter.) Sen glömmer jag att gå av tunnelbanan i Skanstull!! Bara att gå av tåget och åka tillbaks med andra ord. Men hann ändå till jobbet och dricka lite kaffe innan min första behandling/kund som var klockan 11 när vi öppnar.

Idag hade jag egentligen ingen jättelust att sminka mig. Men var ändå nyfiken på ett lila pigment som jag köpte i fredags. Så dagens ögonskugga är just därför lila...




Syns inte såväl på bilden men här kommer en swatch på pigmentet i sig:




Idag har jag lagt pigmentet med torr pensel.

Använda produkter: (grunden o concealern är som oftast från gloMinerals...)

Ögonskugga: Make up A- PP 16 Violet samt glominerals- silver mist
Eyeliner: Face- cake eyeliner black
Rouge/shading: gloBronze- Sunkiss
Läppglans: GloMinerals- Romance
Bryn- gloBrow collection- brown.


Nu ska jag passa på att käka lite innan jag måste förbereda mig inför en sminkning/hårstyling.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0