Min privata sminkväska.

Idag fortsätter vi rundvandringen i min privata samling av produkter och tittar närmare på min sminkväska.



Många tror nog att vi sminköser har en sjuk samling av smink hemma, men jag är rätt tråkig när det kommer till att sminka mig själv och har därför heller inte så mycket smink. (Har lite mer i lådor och sånt, speciellt borta i huset som inte fick följa med hit till lägenheten, men det kommer när jag flyttar "på riktigt" sen. Det här sminket är det jag använder frekvent...



Mina "basprodukter".
-Dior Nude i två nyanser. Använder ytterst sällan flytande foundation, men för tillfället är min hud så sjukt störd så det har faktiskt varit lite mer vanligt förekommande sista tiden. Och Nude är den bästa flytande jag prövat...
-gloMinerals pressed base i färgen golden light. (Kameran förställde nog färgerna lite, för sådär mörk är den inte i verkligheten.
-gloLidPrimer- ett verkligt måste! Med långa svettiga studiodagar sitter inte skuggan hela dagen annars...
-gloConcealer under eye i färgen golden.
-gloBronze- Sunkiss. Mitt absoluta favorit solpuder.



Mina ögonskuggor. Orkar inte namnge alla just nu, men som ni kanske ser så är det ett urval av gloMinerals, Dior, Make up A, en liten Maybellineskugga samt en overshadow från the Balm (som i ärlighetens namn inte är så sjukt bra, men väldigt snygg.)



Rougerna är inte så många. 3 st från gloMinerals, 2 från Mac. Och som ni kan se gillar jag den rosiga stilen. Markerar och shadar gör jag alltid med solpuder. (På mig själv alltså...)


 
Lite blandade produkter för ögon/ögonbryn.,,
Face cake eyeliner- Blir ordentligt svart, men har en tendens att falla ner i små svarta prickar under dagen.
Lila cake eyeliner från Make up A.
Några ögonpennor från gloMinerals (Insåg idag att jag inte äger nån svart kajal sen jag lånade ut min svarta till sminkväskan innan jul... måste därför inhandlas...)
2 mascaror- gloWater resistant och den lilla söta jag fick från cliniques bonuspaket häromdagen, men som jag inte testat än...
Och brynskuggorna från gloMinerals som är min all time favvis såklart!

Sen är det läppgrejerna som är det jag i särklass köper mest av till mig själv. Detta är de som låg i sin lilla låda i mitt sovrum. Sen finns det en rad andra som är utspridda i väskor och i fickor...





Swatcher på produkterna finns delvis tidigare i bloggen, men jag ska vara bättre på att visa mina favoritprodukter framöver. Kan dock säga att pinup balm burken som ligger överst på sista bilden INTE är en favorit. Den är bara kvar för att den är söt. Men den ger mig verkligen ingenting när jag använder den.

Bäst att återgå till städandet som verkligen tar lång tid idag när jag är förkyld till tusen och knappt kan andas, men det måste göras. Sen ska jag roa mig med att tvätta kläder i kväll. Men skönt att starta veckan så. Älskar att somna nyduschad i rena sängkläder i ett nystädat rum.

Ta hand om er!

Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0