En dag på Let's Dance.

 Som vanligt glömde jag nästan att ta bilder från studion igår, men några blev det iaf. Däremot tänkte jag berätta hur en dag där ser ut för er som funderar på det.

Såhär såg min dag ut igår: (Alla tider är ca tider...)

11.15: Kommer till Svt (ja vi sänder därifrån). Efter att ha visat legitimation i repan och blivit avbockad går jag ner till studion/backstageområdet. Jag gillar att vara på jobbet i god tid så att jag hinner ta en fika innan och småprata lite med de andra som jobbar eftersom det inte alltid finns tid till det under dagen.

12.00: Vi i sminket har ett litet möte om hur dagen ser ut och hur de ska se ut, vad de ska ha på sig och vad de ska dansa. Vi gör även igenom det s.k köriset för att se hur lång tid vi har på oss på eventuella ändringar i smink och hår under direktsändningen. Passar även på att gå in till Stefan Wåhlberg i kostymrummet för att se hur kläderna ser ut.

12.30: Charlotte Sinclair (som dansar med Frank Andersson) kommer till min sminkstol. Vi snackar lite om jag tänkt att hon ska se ut och stämmer av med henne så att hon gillar ideérna. Jag glömde tydligen ta en bild på henne igår (var helt säker på att jag gjorde det, men min kamera säger annorlunda) så jag snodde helt enkelt en bild på hur hennes smink såg ut från hennes facebook.



Tack för lånet Lotta! Och grattis än en gång på födelsedagen!

Har för stunden dille på att sätta extrafransar under ögonen i mina sminkningar. På Charlotte satte jag några få ganska tydliga fransar för att ge henne en lite "dockig" look. De andra produkterna jag använde var en ljusblå/grå skugga från Make up A och en blandning av rougerna papaya och lilac silk från gloMinerals. På läpparna fick hon glanset bougainvillea från gloMinerals (som ska utgå- snyft!).

14.00: Kommer underbara Jessica Andersson. Hennes hår ville jag göra något annorlunda med som man kanske inte sett henne i så ofta. Krusade halva håret med hjälp av en plattång och stora fredanålar. Sicksackade håret runt nålarna och värmde upp med plattången för att få det där riktiga burret. Sen gick jag in med en smal locktånt och lockade några lockar här och där för lite extra textur.



Ögonen sotades i auberginefärger samt massa extrafransar både på de övre fransarna och de undre.

Jessika har Sunkiss solpuder som shader och begonia som rouge. På läpparna fick hon pink blossom. Samtliga produkter från gloMinerals. (Inte skuggorna som var en salig blandning av märken...)
I sändning sen så satte jag helt enkelt upp allt hår i en mellanhög tofs och ändrade inte sminket nåt.



När jag var klar med Jessica var det dags för genrep:

16.30-18.00 Genomdrag av programmet. Då passar vi på att käka lite middag och förbereda det sista. Jag lockade Charlottes hår som jag skulle ha till hennes ändring från buggen till salsan. Passar även på att snacka lite med mina kollegor och sitta och ladda inför sista delen av dagen.

18.00: Dags att sminka Isabel Edvardsson. Vi har fått en väldigt fin kontakt och skämtar och småtjaffsar hela sminkningen igenom. :) Igår valde jag en ganska enkel look till Isabel med brunbronziga toner i ögonskuggan och ett lite starkare läppglans. Även håret höll jag väldigt enkelt genom att bara göra en fiskbensfläta som fick vila på ena sidan.



Ögonskuggor: gloMetallic smoky eye kit samt pigmentet Bronze från make up A. Innerliner: En metallicgrönpenna från Mac. Rouge: Sweet från gloMinerals samt Sunkiss solpuder. Läppglanset blandade jag till av 3 olika nyanser från gloMinerals, Make up A och Lancome.

19-20.00 Småfix på alla deltagare. Se till att alla är på topp inför sändningen.

20.00-21.30: SÄNDNING nummer 1. Då följer vi såklart sändningen via monitorer och står redo för hår och sminkändringar.

Sen kommer den lååånga pausen. Oftast behöver vi inte bättra på deltagarna så mycket så det gäller mest att försöka hålla sig alert så man inte går ner i energi för mycket!

22.25: Utröstningen. Nu är snart dagen klar och vi sitter och följer den med spänning. Såhär i slutet av säsongen kan det gå hur som helst. Igår var det ju Rybaks tur att lämna programmet. Efter sista sändningen väntar vi in deltagarna för att hjälpa dem ur med eventuella löshår och liknande. Samt plockar undan på mitt sminkbord som vi det här laget ser ut såhär:



Vill hellre mötas av det här nästa vecka:



00.00: Hemma igen!

Så ser mina fredagar ut. Långa dagar, men hur kul som helst!

Nu ska jag sminka mig lite och åka till I am. Sen i kväll är det dags för mig att ha inflyttningsfest!

/Maria

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Vad kul det låter! Jätteroligt att läsa vad du gör under dagen. Isabel var jättevacker!

2011-03-12 @ 12:51:37
Postat av: Carina

Kul att få läsa hur det går till :)



Hoppas att inflyttningsfesten blir lyckad :)

2011-03-12 @ 13:20:43
URL: http://www.totalbeauty.se
Postat av: Josephine

Kul att läsa! :)

2011-03-12 @ 13:30:23
URL: http://makeuponista.se
Postat av: Hanna

Åhh, det här var jätteroligt att läsa :D.

2011-03-16 @ 06:15:13
URL: http://hannaogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0