Maria testar- body shape.

Igår hintade jag ju om att jag tar testandet ett steg längre än vad jag gjort förut. Denna gång testar jag body shape- en maskin som ger ifrån sig radiovågor som i sin tur ska hjälpa bl.a. med att minska fettet och strama upp huden.

Nej, jag har inte blivit galen. Det hela började med att två tjejer som assisterar oss ibland gick en kurs i detta för att de ska börja använda den på en salong, så de behövde helt enkelt folk att träna på. Visst att jag inte är pinnsmal, men har heller inget problem med min vikt. Tänkte bara att det kunde vara en kul sak när tjejerna ändå behövde träna lite. Så igår var min första gång. Detta har jag hört/läst om maskinen: (info från google)

Principen för Body Shape, är att huden värms upp med hjälp av readivågor. Uppvärmningen av av huden ger omedelbart kontraktion av collagener i huden, samtidigt som huden inom loppet av 2-6 månader fortsätter att stimulera collagentrådar och nyproduktion av collagen. Resultatet blir en fastare och ungdomligare hud med mindre rynkor.

Alla hudtyper kan behandlas, ochn hudfärg likaså. Body Shape stramar åt och upphettar fibrösa vävnader, stimulerar och förnyar omdelebart collagen och proteinet för en lång tid framöver, effekten blir tightare hud och rynkorna försvinner! Helt smärtfri behandling och utan biverkningar!

Vid fettsmältningen/reduceringen agerar Body Shape´s radiofrekvensvågor med att blodcirkulationen ökar, vilket tilsammans med värmen gör att fettsyran upplöses och lipocyterna (fettreserven) skrumpnar. Ämnesomsättningen sätts igång, därefter transporteraras fettet från vävnaden till lever och njurar, och vidare ut ur kroppen via urinet. Ju fler mättade fettsyror det finns, desto fastare konsistens har det.

Vet väl inte om jag tyckte att det var helt smärtfritt. Jag blev rätt öm, men inte så att det smärtade oerhört. Sen tror jag heller inte att man ser nån större skillnad efter en gång. Men jag är i regel ganska skeptisk till såna maskiner. Men vem vet, jag kanske blir överbevisad. Mätte iaf mitt mått över naveln och det var igår innan behandlingen 74 cm i avslappnat tillstånd. Vi får se om några dagar vad måttbandet visar då.

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0