Maria testar: Make up forever HD powder

Har glömt att berätta att jag har prövat ett nytt (för mig) sminkmärke: Make up forever. Tyvärr finns det inte i sverige än, men om ni är utomlands så finns det bl.a. på Sephora. Idag tänkte jag recensera deras HD puder som jag fått langat till mig från spanska sephora! (Tack Anne!)



Vet inte priset på den än, har inte fått fakturan... Men runt 250:- tror jag.

Detta kommer verkligen bli en återkommande produkt i min sminkväska! Det kan skrämmas lite med att det är kritvitt i burken, men på ansiktet blir det helt genomskinligt. Det mattar ner huden otroligt bra och fäster sminket utan att ge en pudrig yta. Däremot så får man en sammetslen snygg finish! Den enda nackdelen jag hittar med pudret är att det inte funkar så bra i studion eftersom det är i lös form. Men när man kan bättra på i sminklogen eller har ett litet bord i studion så har jag använt det. (På utomhusjobb funkar det ju inte alls bra på pass heller...)

Så betyget blir inte mindre än 4,5/5!

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0