13. Brukar du använda bronzer? Favorit?

Dag 13 i utmaningen och frågan lyder: Brukar du använda bronzer? Favorit?

Jag använder bronzer i stort sett varje dag. Tycker inte att det blir något djup i sminkningen om jag inte har det. Jag är så blek så att när jag får på mig foundation och concealer blir det lätt lite platt eftersom jag heller inte är utrustad med jordens högsta kindben...

Det är rätt svårt att hitta solpuder/bronzer som inte drar för mycket åt det röda om man är blek. Många är fina och jag kan använda dem på jobb. Men jag har min favvo som jag håller benhårt i. Sunkiss från gloMinerals. Den lägger jag inte på det "klassiska" sättet. Dvs panna, näsa, haka kinder. Jag använder den snarare som en shader.

Här är dagens look inklusive bronzer:



Fast jag känner mig såhär idag:



Om man satsar på looken underst behövs dock ingen bronzer alls.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Carina (TotalBeauty)

Haha gillar din look längst ner ;)

2011-10-08 @ 17:37:49
URL: http://www.totalbeauty.se
Postat av: Maria

Haha. Ja jag vet, framförallt är den väldigt lättskött.

2011-10-08 @ 18:00:31
URL: http://iamsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0