18: vilken är din favoritmascara?

Dag 18: Vilken är din favorit mascara?

Jag älskar att testa mascaror! I jobbet... Mina egna ögon är rätt känsliga och sådär gråtiga. Inte som i att jag är blödig alltså. Eller jo... det är jag ju oxå. Men de är allmänt rinniga. Är det för ljust så gråter jag, är det vindigt så gråter jag. Är de torra så kan de börja rinna av det. Jag är helt enkelt en gråtig typ!

Därför fungerar inte alla mascaror på mig. De har en tendens att oftare ligga under ögonen än på fransarna när dagen lider mot sitt slut. Så vilka mascaror fungerar då bäst på mig? Är det dyra flashiga mascaror som Dior show osv? Nej, det är dessa:



2000 calorie mascara från Max factor och gloWater resistant mascara från gloMinerals.

Kostar ca 130:- (Max factor) och 239:- (gloMinerals)

Max factors får dock ge vika för gloMinerals varianten på vintern när det blir blötare. Den är vattenresistent och klarar således regn och tårar men tvättas bort med vatten över kroppstemperatur. (Note to self- köp en ny, den du har är slut)

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0