Dag 8. Brukar du använda foundation?

Dagens fråga lyder i helhet; brukar du använda foundation. Isåfall, vilken är din färg och favorit? Flytande, fast eller mineral?

Jag kan inte leva utan foundation! Känner mig blek, rosa, flammig, naken och allt annat dåligt på samma gång! Däremot har jag problem med att hitta foundations som fungerar på mig. Min hud är lite störd när det kommer till flytande foundations. De har en tendens att inte sitta bra, krackelera och hittar jag någon som inte gör krackelerar så reagerar min hud oftast på dem och jag blir prickig och får lätt pormaskar och småplitor. Det är just därför jag älskar gloPressed base från gloMinerals. Den är den enda foundation jag hittat senaste åren som verkligen fungerar på alla punkter!



Min färg just nu är golden light. En foundation som drar lite åt det kallare gulare hållet. Jag är HELT allergisk mot foundations som drar mot det rosa. Bara för att jag har en lätt grisrosa ton i mig själv behöver inte betyda att jag vill förstärka den?

Här ser ni hur den ser ut mot min bleka handled. Bra underton där!



En foundation jag önskar att jag kunde ha är Nude från Dior. Jobbar ofta med den och den blir väldigt fin på huden. (Men inte på mig.) Men nu när jag använt mineralsmink i flera år känner jag även att flytande lätt känns som en mask på huden. Jag liksom känner att huden inte kan andas ordentligt.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0