Dag 9. Brukar du använda primer?

Brukar du använda primer. Favoriten?

Svar: nej. Om vi nu antar att vi pratar om faceprimer. (Who am I kidding, jag vet att det kommer en senare fråga om ögonprimer....) Jag kan använda primer ibland om jag vet att jag har en jättelång dag och ska på fest på kvällen och "måste" vara snygg. Brukar heller inte rekommendera folk att använda primers varje dag då de har en tendens att täppa till huden och det vet vi ju att det inte är bra i längden. Välj istället tillfällena när ni använder primer!

Nu handlar ju utmaningen om mig privat inte mig som sminkös, men kan ändå berätta vilka två som jag alternerar mellan i jobbet just nu:



Sephoras egen smoothing primer och gloFace primer från gloMinerals.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0