All by myself! Fredagsmys i ensamhetens tecken.

Har verkligen inget emot att vara ensam. Men kände mig lite som Bridget Jones nyss när jag kom på mig själv sitta med ansiktsmask, konstiga antipuff grejer under ögonen sjungandes kärleksballader så det ekade i lägenheten. Allt med en häääärlig tandvärk (som inte blev bättre av att jag tuggade på fel sida och bröt av en del till av tanden, yay for me!)

Så när Anna sitter sådär lite härligt piffad på fredagskvällen backstage på en kul föreställning sitter jag i soffan hemma och ser ut såhär:



Om ni undrar vad jag har under ögonen så kan jag svara enkelt: jag har ingen aning. Fick dessa för jättelängesen och sen dess har jag liksom glömt bort dem. Ville ha en liten skönhetskväll och hittade dessa intryckta i skåpet där jag har ansiktsmaskerna och tänke att va fan- here we go!

Såhär ser förpackningen ut:



Enligt förpackningen ska de:

-Hjälpa att reducera fina linjer och rynkor
-Minska mörka ringar under ögonen
-Reducera svullnad och puffghet
- Förbättra hudton, textur och elasticiteten (erhm stavning på det? Det var sannerligen ett ord jag inte använder ofta kände jag plötsligt) i huden
-Kyla och friska upp med Hydrogel (hur det nu översätts)

Det var inte illa vad mycket dessa fula vitagrejer ska göra med huden. Har inte sagt vad de heter än. Tror märket heter Nordic treat och antar att dessa då kallas Hydrogel eye patch.
 

Ansiktsmasken kommer från exuviance och är en av mina gamla favoriter. Den heter i alla fall Rejuvenating treatment masque och ska föryngra och pigga upp trött och stressad hud samt djuprengöra.

Kan ni tänka er hur fräsch och ung jag ska bli nu? Och jag som fick visa leg i morse på pressbyrån. Att kassörskan fnissade lite och klämde fram ett "oj, du är nästan 30" minskade inte min glädje över att se så ung ut.

Hittade även dessa när jag rotade i skåpet:

 

Elizabeth Ardens Gold ultra restorative capsules. Fick dem på Kicks för ett tag sen när jag köpte nåt. Lika bra att jag testar dem när jag ändå är igång. Hoppas nästan inte att de är asbra för jag googlade lite och en kur som räcker i två månader kostar ca 800:-

Nu ska jag gå och tvätta av (dra av om vi ska vara helt korrekta) maskerna och testa guldkapselgrejerna. Får väl uppdatera er i morgon om de verkar ok.

Trevlig kväll!

Maria

Uppdatering: Ytterligare googlande visar på att kapslarna snarare kostar över 900 för två månaders förbrukning...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0