Dag 2. Vilket är det största makeupmisstaget du gjort?

Utmaningen fortsätter. Dagens fråga är alltså: Vilket är det största makeupmisstaget du gjort?

Jag har gjort så många misstag under åren... Allt från att ha plockat sönder mina ögonbryn i tonåren och fyllt i dem för starkt med för mörk penna till att ha spacklat igen min hud med alldeles för mycket foundation. Eller att jag liksom måååånga andra föll för modeflugan som Pamela Anderson satte på 90-talet med brun läpppenna och ett ljusbeige läppstift innanför. Så fiiiint. Eller kanske inte...

Men ett minne jag har (det kanske inte är det absolut värsta, men hemskt och lite... gullig på nåt sätt...) är från jag är 11 eller nåt liknande och jag och mina vänner började bli medvetna om att man som tjej rakade benen och plockade ögonbryn och sånt. Mina vänner var många brunetter och när de plockade sina bryn blev det liksom lite mer än när jag som blek blondin försökte göra nåt åt de blonda fjunen. Att jag dessutom hade ett ärr i mitten av det ena brynet som gjorde att det växte lite som det ville just där hjälpte inte situationen direkt. Hade på den tiden verkligen inget förråd av smink, men jag hade snappat upp någonstans att man kunde fylla i sina bryn med en speciell penna.

 Då jag inte hade någon sådan fick jag helt enkelt klara mig på vad jag hade hemma i mitt flickrum. Vad blev det då? Jo, en tuschpenna! Jag försökte göra det så försiktigt som möjligt och bara skugga lite på håren. Och det var ingen som sa till mig att det såg konstigt ut. Men det måste ändå ha varit lite konstigt med en 11 åring som hade olika bruna/blonda nyanser på brynen varje dag.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0