Eotd- nytt försök med Ardens sparkle 19

Testade ju igår min nya skugga från Elizabeth Arden (Sparkle 19) för första gången. Det gick... sådär kan man väl säga. Men å andra sidan satt inget smink kvar i slutet av dagen. (Jo förresten, mascaran och eyelinern...) Det var en sån dag helt enkelt.

Så idag testar jag igen, men lite vettigare förutsättningar. (Ett 40 gradigt stressigt sminkrum i 13 timmar som man knappt hinner lämna ens för lunch är kanske inte det ultimata för någon sminkning.)



Idag kör jag nästan bara den skuggan, men med lite markering i yttervrån av den bruna skuggan i gloMinerals trioskugga Napoli. Eyeliner också såklart. Utan den är jag ju nästan naken.

Hoppas den klarar sig bättre idag. För färgen är exakt som jag vill ha den. Ljus nästintill hudfärgad med lite skimmer. En perfekt färg när man inte vill känna sig så sminkad, men som ger lite lyster och pigghet till ögonen.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0