Invigning av butikskompis

För några veckor sen fick vi se att vi skulle få en ny butiksgranne i vårt kvarter. (Med vårt menar jag såklart I ams kvarter) Det är en rätt sömnig länga, så vi var spända på att se vad det skulle bli. Igår var det således dags för invigning och jag och Anna gick dit när vi stängt vårt eget lilla place.

Vi försnackade lite och kom fram till att något måste man ju stödköpa när det är första öppningsdagen- ett ljus eller nåt litet i alla fall... Det blev lite mer än så... Haha.



Way out tezz heter den och är en mycket trevlig butik med kläder, inredning, smycken m.m. Nåt som var lite roligt var att det finns en avdelning med "unika plagg". Lite second hand känsla med andra ord. Blandat med nytt i olika prisklasser.

Jag föll för ett av dessa unika plagg:



Väldigt mycket en Mariaklänning! Perfekt att ha på jobbet i vinter!

Sen hittade jag även en kjol från Rut m.fl:



Sen, det bästa av allt, en väska. Har i typ ett halvår letat efter en väska sen min egen favorit gått sönder i dragkedjan. Trasiga dragkedjor är som julafton för ficktjuvar, men har peppar peppar klarat mig bra ändå. Men hos vår nya granne blev det jackpot! Först hittade både jag och Anna en sån sjuukt snygg röd väska, men Anna var först på kvarn och fick således köpa den. Men längre in i butiken hittade jag den- min nya väska:




Snygg va? Perfekt vardagssize!

Så tvånget att stödköpa försvann rätt snart när vi såg hur mycket fint det fanns där. Sa till den trevliga ägarinnan att jag inte är helt tillfreds med att hon öppnat då jag har en känsla av att det kommer trilla in lite mer fiiiina grejer under hösten och att min ekonomi kommer bli lidande av detta. ;)

Kram

Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0