Loppisfynd

Jaha ja. Det blev en aningens längre dag än vad jag tänkt mig från början. Gick hemifrån strax innan 10 i morse för sconesfrulle med Kristin och sen 2 km loppis. Trodde nog jag skulle vara tillbaks i mitt hem runt 14 snåret men kom istället hem lagom att slå på tv'n tills Danny/Dänny sjöng In the club på Svt. (Hade en fundering häromdagen om hur karln uttalar sitt namn, om det var lite amerikanskt Dänny eller svenskt Danny. Jag kunde inte ens komma på hur jag själv uttalar det när jag tilltalar honom fast jag faktiskt jobbat med honom till och från sen Idoltiden... Kom tillslut fram till att Dänny kändes lite fel och att jag med största sannolikhet säger Danny)

Jaja, iaf...

Frullen var kanon, åt lite sådär lagom ni vet så att man känner sig mätt, men ändå inte proppmätt så att man inte kan röra sig på en timme eller två... Vi hittade ganska snart första fyndet för dagen, ja t.o.m innan jag hittat Anna o hennes entourage faktiskt. Dessa fick oprövade följa med hem:



250:- är väl kanske inte jordens fynd, men de var nästan oanvända och jag behöver ett par ordentliga gummistövlar inför höstens slask. Så jag anser det vara ett bra köp ändå.

Sen hittade vi till slut Anna och följet a.k.a pojkvän och hans son. Anna var den som hittade mitt nästa köp.



Babyskor! Kunde inte låta bli. Lillprinsen i Göteborg har fastnat lite i min hjärna och därför fick dessa följa med i min påse.

Mitt tredje o sista köp blev en Mina UK klänning för 70 spänn.



Bilden gör den inte riktigt rättvisa, men den är i nyskick o väldigt söt och användbar. För 70 spänn är den lätt ett bra fynd!

När vi krånglat oss igenom loppisen och tagit oss tillbaks till Annas lägenhet så unnade vi oss ett glas vin. (Om sanningen ska fram så kan vi ha delat på en flaska...) Sen sa vi hej då till Martin + son och gick för att äta indiskt. Och nu 11 timmar senare så är jag helt slut och tänkte slappa framför ett avsnitt eller två av Sex and the city.

För övrigt så är mitt rödrosa öga nästan vitt igen och dagens största behållning var en 9 åring som glatt spenderat sina 100 kronor på både det ena och det andra. (Bl.a en stor fläkt, en porslinsclown och en solfjäder size xxl)

Kram

Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0