Maria testar- Protective liquid foundation satin.



Har länge tänkt testa gloMinerals flytande foundation. NU har jag testat den tjockare varianten Protective liquid foundation satin. Tog golden light eftersom jag har den i den pressade formen. Vad tycker jag då? Njaaaa.... den är nog inget för mig faktiskt. Det är allmänt känt att jag har svårt för flytande foundations överhuvudtaget, men jag personligen tycker att den är lite väl tjock. (Blandade tillslut ut den med Illuminator från gloMinerals för att få den lite tunnare andra gången jag testade.) Sen är det gulare och mörkare i tonen än vad den pressade varianten är.

När jag väl bråkat klart med den och fått den jämn i ansiktet kände jag det lite som om jag hade en mask på ansiktet. Efter några timmar kände jag dock att den blev lite glansig, något jag inte upplever på samma sätt med den pressade basen. (Sen kan det kanske ha nåt med att göra att jag blandade ut den med en ljusreflekterande kräm andra gången.)

Vem kan då ha denna? Jag kan nog rekommendera den till någon som inte gillar mineralfoundations i puderform och som har lite mer att täcka eller gillar ett fulltäckande resultat. Men jag själv håller mig borta från denna. Det är egentligen inget fel på den... Men jag håller mig till min älskade pressed base.

Pris: 399:-

Betyg: 2,5/5 Kan tänka mig den om jag inte har något annat att tillgå, men eftersom puder antagligen behövs för att hålla den matt under dagen så går betyget ner lite.

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0