*Massa fula ord!*

Vill bara avreagera mig...

Det finns två saker i världen som skrämmer skiten ur mig. Det ena är fötter. Det är lättare än vad man kanske kan tro att undvika fötter i vardagen. Man behöver helt enkelt inte titta på dem om man inte vill.

Min andra rädsla är den största fobin av dem- TANDLÄKARE!

Tandläkare är också ganska lätta att undvika (men något dumt att undvika för länge om man ser till det stora hela.)



Men nu går det tyvärr inte längre. Stod mitt i en sminkning förut och känner plötsligt att det smärtar till oerhört och jag känner att en stor del av en fyllning lossnar och fastnar i mitt tuggummi. H*lvete! Klarar ändå att avsluta sminkningen och ringer en akuttandläkare. Får som tur är tid direkt i morgon bitti. Men nu kommer det jobbiga: pga min rädsla för denna yrkesgrupp måste jag ta lugnande innan jag sätter mig i tandläkarstolen. Annars har jag en viss (skitstor) tendens att få okontrollbara gråtattacker och kan rent av vägra öppna munnen när jag sitter där.

Och som ni säkert förstår är det ganska svårt att laga en tand på någon med stängd mun som även gråter hysteriskt. Lugnande i sig är inget jobbigt, man märker knappt av det för man blir så harmonisk och trevlig. Det jobbiga däremot med det är att jag även råkar vara fullbokad på jobbet resten av dagen. Det kan med andra ord bli en mycket spännande dag på jobbet i morgon. Men det är några timmar mellan mitt tandläkarbesök och första kund så det ska säkert gå bra.

Men håll tummarna för mig i morgon för säkerhetsskull!

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0