Mineralsmink- borstguide.

Får många frågor angående vad man ska ha för borste till sitt mineralsmink. Tänkte jag skulle ta mig lite tid till att beskriva skillnaden när man använder olika penslar och vilka som är mina personliga favoriter.

Om vi ska generalisera lite så kan man säga att desto tätare och hårdare borsten är desto mer täckande blir resultatet. Så om man gillar när det blir heltäckande så är en tät KABUKI att föredra.



Jag själv använder kabuki hemma. Tycker att det är skönt med en borste som inte tar så stor plats och att den är lite hårdare så att det blir lite "riv" i den när man jobbar in den.

Vill man ha en lite lättare täckning så har jag 2 favoriter själv.



Ultra från gloMinerals.

Och denna från Face stockholm:


Oftast jobbar jag med de två nedersta när jag är ute på jobb. Dels för att det är lättare att bygga upp den täckningen som jag vill ha och för att jag ändå använder en mindre pensel för att punkttäcka områden som behöver det eller svåråtkomliga ställen som näsvingar och under ögon. Då använder jag oftast (nästan alltid faktiskt) denna:



Angled eye från gloMinerals.

Vad man ska komma ihåg med penslar är att man inte ska torka dem stående då vatten kan tränga ner i fästet och lösa upp limmet så att håren lossnar snabbare.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0