Röda läppar på fel dag.

Jag skulle vilja kalla mig själv en van rödaläpparbärare. Men vissa dagar är det bara... inte helt 100. Idag var en sån dag. Ingenting känns bra i sminkväg faktiskt.

Började med ögonen, var inte sugen på att sminka dem, det var då jag bestämde mig för att ha röda läppar. Först hittade jag inte min favvopenna. (Fire från Max factor) Kom lite senare på att jag snott den till jobbväskan eftersom den röda pennan där plötsligt var spårlöst försvunnen en dag. Fick då helt enkelt ta en annan penna som inte ens var röd.

Applicerade sen mitt röda favoritstick (vixen gloMinerals.) Men det kändes så "in your face" idag. Om ni hajar vad jag menar. Tog ner det knalliga lite med ett rött matt glans från max factor. (wild cherry) Det kändes lite bättre. Torkade håret och vågade till det lite. Då kändes det OXÅ fel. Satte istället upp det i en hästsvans. Lite bättre igen...

Försökte klä på mig. Är fortfarande lite frusen av mig, och eftersom ingen har kommit med en onepiece till mig (som om jag någonsin skulle gå ut i det...) så tog jag en stickad klänningpå mig. Den kändes även den fel! Jag påminde om en svullen säck potatis med röda läppar. Härligt! Bytte igen till en lösare sidenklänning. Håller mig till den nu.

Men sen plötsligt kändes ögonen tomma och menlösa. Lite skugga senare känner jag mig nästan normal. Nu undrar ni kanske varför det är så jäkla viktigt att känna sig ok just idag när jag i vanliga fall kan gå till jobbet i endast mascara och grund. Jag ska nämligen till Göta Lejon ikväll och se genrepet av Romeo och Julia tillsammans med ett gäng från Robin Hood (som jag jobbade med i somras) Kan ju vara lite trevligt att känna sig respektabel om man ska gå på föreställning. (Tack fina Johan för biljetten! Puss på dig!)

Men såhär blev det ändå tillslut. Det får duga- även om jag mest känner mig som ett träsktroll idag.



Och JA- det är den tiden i månaden när man kan vara lite extra svullen, kinkig och härligt skitsur. ;)

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0