Rosa ögon- rosa mun

Jag är inte helt förtjust i att matcha ögon och mun sminkmässigt. Men idag gör jag ett undantag! Vaknade igår med ett ilsket rött/rosa öga. Fan! Jag har aldrig haft en ögoninflammation i hela mitt liv, men nu verkar det som om jag fått nån skit. (Kan ha glömt byta linser...)

Jahapp... Glasögon på alltså! Hatar't! Inte för att jag har nåt emot glasögon, men mina ögon är rinniga i starkt ljus. Solglasögonen är min bästa vän sommarmånaderna, ja även vintertid när solen reflekteras i snön. Men nu går ju inte det eftersom jag inte vågar ha i linser, så det blir en gråtig dag.

Vill inte sminka ögonen i onödan nu, så jag slängde på lite rosa läppstift istället (raspberry från gloMinerals). Tittar mig sen i spegeln bara för att se att färgen på läpparna matchar det som en gång var en ögonvita. Najs!



Tjusigt va? Det rosa syns t.o.m på bild. Men det verkar vara påväg att lägga sig lite. Igår var det ilsket rött som ett barns ansikte när det skriiiiker som en galning för att de inte får köpa godis när familjen är och handlar. Idag är det snarare lite skirt rosa, ungefär som liljorna som står och sprider väldoft här i min lägenhet. I morgon hoppas jag på lite babyrosa- fast helst av allt vitt såklart!

Nu ska jag pallra mig ut för att möta upp min kompis Kristin, vi ska käka sconesbuffé och sen åka och möta upp Annapanna och hennes kille i Aspudden. Det är 2 km loppis där idag. Kom aldrig iväg på det förra året så det ska bli spännande att se om det är någon som säljer nåt vettigt. (Note to self- ta ut cash...)

Ha en bra förhoppningsvis molnig söndag!

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0